۶ عامل مهم برای انتخاب مبلمان اداری

۶ عامل مهم برای انتخاب مبلمان اداری

انتخاب مبلمان اداری برای دفتر کار به عوامل زیادی بستگی دارد که نه تنها به رفاه و آسایش کمک می کند بلکه به میزان بهره وری کارمندان اثر می گذارد. بنا بر این قبل از انتخاب مبلمان دفتر کار باید به نکات زیر توجه شود:

۱- قیمت

همیشه قیمت عامل مهمی در انتخاب ماست. پولی که بابت خرید هزینه می شود حاصل کار و انرژی و زمان است پس چه بهتر اقلامی خریداری شود که مدت زمان بیشتری بتوان از آن استفاده کرد. قبل از خرید باید نیاز سنجی صورت گیرد که چه تعداد میز و صندلی و سایر ملزومات باید تامین گردد. بنا بر این هنگام خرید باید قیمت و کیفیت مورد نظر باشد.

۲- نیاز

کارمندان بیشتر روز را نشسته کار می کنند بنا بر این تهیه میز و صندلی راحت برای آنها یک امر ضروری است. مبلمان اداری باید به نحوی انتخاب شود که کارمندان هنگام استفاده از آن احساس راحتی کنند و ترغیب شوند از آن استفاده کنند نه این که از میز و صندلی خود گریزان باشند چرا که این امر با میزان بهره وری رابطه مستقیم دارد.

۳- انعطاف پذیری و عملکرد

آیا میز کارشما فضای کافی برای برسی پرونده ها را دارد؟

آیا هنگام خستگی می توانید روی صندلی خود استراحت کنید؟

آیا مبلمان خریداری شده برای کارمندان شما راحت هستند؟

مثلا در خرید صندلی باید به دنبال صندلی باشید که بتواند تنظیمات کلیدی مانند ارتفاع،عمق،خم شدن پشت صندلی را فراهم کند.

اگر پاسخ های شما مثبت است پس یک خرید عاقلانه انجام داده اید.

۴- اندازه

اندازه مبلمان اداری شما بستگی به میزان فعالیت های شغل شما،اندازه دفتر کار و تعداد ارباب رجوع دارد. از آنجایی که میز و صندلی و سیستم بایگانی فضای زیادی از دفتر کار شما اشغال می نماید. پس در انتخاب اندازه آن باید همه موارد را در نظر گرفت.ضمن آنکه چیدمان درست آن نیز می تواند شما را جادار تر نشان دهد. نکته مهم دیگر اینکه انتخاب دفتر و وسایل آن در راندمان کار کارکنان تاثیر گذار است.

۵- زیبایی مبلمان

نوعی مبلمان خریداری کنید که به زیبایی دفتر شما کمک کند، طراحی خوب دفتر کار باعث سبک شدن روحیه و کاهش استرس و افزایش بهره وری می شود. برای این کار دانستن تاثیر رنگ ها یک مزیت است.

برای مثال اگر می خواهید دفتر کار شما فضای خلاقانه و پر انرژی داشته باشد از رنگ نارنجی استفاده کنید.اگر خواستار آرامش هنگام کار هستید از رنگ آبی استفاده نمائید.

توجه داشته باشید که مبلمان را صرفا به خاطر رنگ آن انتخاب نکنید. مبلمان اداری شما باید علاوه بر زیبایی به بهره وری کار نیز کمک کند. همچنین باید هویت و فرهنگ شرکت شما را منعکس نماید.

۶-نظافت

به یاد داشته باشید که ابتدا مبلمان و دکوراسیون خریداری شده را خوب نطافت کنید. این کار به  سلامت دفتر شما و کارمندان شما کمک شایانی می نماید. توجه داشته باشید که شما و کارمندان ساعات زیادی از عمر خود را در کنار این مبلمان سپری می کنید. پس نظافت و نگهداری صحیح از مبلمان می تواند محیط کارشما را همواره شاداب و پر انرژی نگه دارد.

0
دیدگاه‌های نوشته

*
*